מדוע לרכוש דירה להשקעה בחול?

יותר ויותר משקיעים בוחרים בדרך ההשקעה של רכישת דירה להשקעה בחו"ל. משקיעים רבים מאוד בוחרים פעם אחר פעם בביצוע רכישת דירה להשקעה בחו"ל על פני השקעה בנדל"ן בישראל. כמות ומספר היעדים של משקיעי הדירות להשקעה היא לא פחות ממדהימה. החל מרכישת דירה להשקעה בדרום ומרכז אמריקה כמו קוסטה ריקה הרחוקה, דרך דירה להשקעה באחת ממדינות ארצות הברית על הגוונים הרבים השונים שם. ישראלים רבים משקיעים בחו"ל בדירות במדינות מערב, מרכז ומזרח אירופה ועד להשקעות במזרח הקרוב והרחוק –  כמו תאילנד, נסיכויות המפרץ דובאי ואבו דאבי ואפילו יעדים שונים באפריקה. מה גורם למשקיעים הישראלים להשקיע את מיטב כספם ברכישת דירה להשקעה בחו"ל? במאמר זה ננסה לעמוד על הסיבות העיקריות לכך.

רכישת דירה להשקעה בחול

רכישת דירות להשקעה בחו"ל מהפכה עולמית

הסיבות העיקריות לגידול החד ברכישת דירות להשקעה בחו"ל נובעות מנסיבות אובייקטיביות והנעוצות בשינוי העולמי שחל בשל תהליך הגלובליזציה שהעולם מצוי בו שיצר מהפכה עולמית. תהליך הגלובליזציה מנגיש את העולם לכלל תושביו על ידי האחדה, מתן יחס שווה לכלל המשקיעים בחו"ל, פתיחות לעולם, הפשטה של תהליכים ועוד ועוד. השינוי והגלובליזציה והמהפכה העולמית העוברת על חיינו הנה ברמות שונות ומאפשרת להשקיע ברכישת דירות בחו"ל.

מה הקשר בין תקשורת ורכישת דירות להשקעה בחול?

מהפכת האינטרנט, הרשתות החברתיות, הטלפונים הסלולריים, השתלטות חברות ענק על השיח ואפילו על התודעה של כלל תושבי העולם, מאפשרת לאנשים רבים להרגיש נגישים ולרכוש דירות להשקעה בחו"ל.

כיצד נגישות, וקירבה משפיעות על  השקעה ברכישת דירות בחו"ל?

הגברת הזמינות וייעול כלל התחבורה העולמית ובראש ובראשונה – הטיסות. חברות הלואו קוסט מנגישות יעדים בחו"ל במחירים מצחיקים והן מעניקות יחד עם חברות התעופה הוותיקות מגוון ומבחר טיסות בזמנים שונים וליעדים שונים. הזמנת טיסה פשוטה וגמישה ללא צורך במשרדי נסיעות, מדיניות שמיים פתוחים, דבר המקל על רכישת דירות להשקעה בחו"ל.

איך זמינות ונגישות לדרכי אירוח מוזלות  מסייעות להשקיע ברכישת דירות להשקעה בחו"ל?

היצע הלינות והאירוח ביעד גדל מאוד, דירות אירבינבי זולות מחליפות מלונות יקרים, דבר המאפשר, לאנשים רבים להשקיע ברכישת דירות להשקעה בחו"ל.

איך השפה האנגלית מהווה  כלי להשקיע ברכישת דירות להשקעה בחו"ל?

הדומיננטיות של השפה האנגלית כשפה בינלאומית מנגישה לנו הישראלים את האפשרות להשקיע ברכישת דירות להשקעה בחו"ל. מדינות יעד שבעבר היו פתוחות בעיקר לדוברי השפה המקומית הן פתוחות למשקיעים ישראלים בעקבות הדומיננטיות של השפה האנגלית. דוגמא טובה לכך היא במדינות הגוש הסובייטי לשעבר שם נפוצו לימודי האנגלית כשפה שנייה לאחר השחרור.

כיצד הרגולציה ומעורבות ממשלתית משפיעה על השקעה ברכישת דירה בחו"ל?

תהליך פתיחה של מדינות שהיו בעבר סגורות ומנוכרות כלפי אזרחים ומשקיעים זרים, מתוך מתן אפשרות למשקיעים זרים להיות בעלי נכסי נדל"ן, דירות להשקעה ,הסכמי סחר חופשי בין מדינות. ליברליזיציה והאחדה של זכויות משפטיות ושל תקנים טכניים ומקצועיים, למשל  בעקבות הקמת ה EU. חיזוק מעמדה של זכות הקניין האישי במערכות המשפט כחלק מהתפישה הליברלית,  משפיעה על האפשרות להשקעה בדירות בחו"ל.

רכישת דירה להשקעה בחול צילום לילי

מהו סכום ההשקעה הנדרש לרכישת דירות להשקעה  בחו"ל  ביחס לישראל?

המחירים של דירות באזורי הביקוש בישראל האמירו לסכומי עתק במונחים של המשקיע הפרטי. הסכומים הכספיים הנדרשים אינם מצויים בכיסם של רוב רובם של המשקיעים. בנסיבות הריבית הנמוכה הנהוגה, העדר אלטרנטיבה לשמירה על ערך הכסף שלא לדבר על קבלת תשואה. קיימים יעדים אטרקטיביים רבים שבהם ניתן לרכוש דירה להשקעה בחו"ל במחירים של 300-600 אלף ₪.

מהם מחירי דירות להשקעה בחו"ל בהשוואה לישראל?

היות ומחירי הדירות בישראל נמצאים בשיא כל הזמנים לאחר שעברו שנים רבות של עליות רצופות, נכון לאתר יעדים שבהם היו עליות מתונות יותר וכאלה שלא נמשכו שנים רבות. במספר שווקים בחו"ל עדיין עליות המחירים לא מיצו את הפוטנציאל הקיים בשוק ולכן רכישת דירות להשקעה בחו"ל בהשוואה לישראל.

רכישת נכס איכותי להשקעה בחו"ל בהשוואה לישראל בפריים לוקיישן

רבים מהמשקיעים מעוניינים לרכוש נכס איכותי בפריים לוקיישן – כלומר, ממש בלב האזורים המבוקשים. אם מדובר על רכישת דירה להשקעה בחו"ל כמו דירה בבירה גדולה, או כרך גדול, או במיקום מרכזי ואיכותי אחר. בישראל אפשרות זו עומדת לפני משקיעים מעטים. לעומת זאת השקעה בדירות לרכישה בחו"ל בערי בירה גדולות ומרכזיות ניתן לרכוש דירות להשקעה ממש בבירות בלב העיר, במרכז התיירותי וההיסטורי.

רכישת דירה מודרנית להשקעה בחול
מרכז העיר בודפשט

מהו המיסוי בישראל ביחס למיסוי להשקעה בדירות בחו"ל?

חוקי המס השונים הנהוגים בישראל, מעיקים על המשקיעים. רמת המיסוי בישראל גבוהה, החוקים אינם ברורים דיים, מבנה מס חסר גמישות כלפי המשקיע, חוקי המס משתנים מעת לעת והמשקיעים מתבלבלים. קחו למשל את נושא מס הרכישה – בעשר השנים האחרונות השתנו שיעורי המס לפחות שלוש ארבע פעמים. זה לא סביר וגורם לחוסר וודאות.

מהי מדיניות של פיזור השקעות בנכסים ודירות?

משקיעים חכמים שואפים להקטנת סיכוני ההשקעה הכספית. לפיכך נכון לקבוע מדיניות לפיזור ההשקעות בדירות להשקעה  ולחלוקת הסיכון. אם למשקיע יש כבר נכסים ודירות בישראל שמצויים בטווח של אותם סיכונים כלליים, רצוי וניתן לגוון את תיק ההשקעות ולהוסיף גם דירה להשקעה בחו"ל.

מה ההבדלים בתשואה של הדירות להשקעה בדירות בחו"ל לעומת ישראל?

ידוע לכולם כי בשל מחירי השיא של הנדל"ן בישראל התשואות על דירות להשכרה באזורי הביקוש ירדו והן עומדות על שיעור נמוך ביותר. ככלל, התשואות הנובעות מדירות להשכרה בחו"ל ביעדים רבים גבוהה באופן משמעותי לעומת התשואה בישראל.

סנטרל לוקיישן משרד בוטיק לרכישת דירות להשקעה בחו"ל

משרדנו סנטרל לוקיישן מתמחה בליווי משקיעים ברכישת דירות להשקעה בחו"ל בבודפשט: דירות קיימות ודירות בשלבים מוקדמים של בניה. אנחנו נותנים שירות מלא כולל ניהול והשכרת הנכס באמצעות משרדנו המקומי בבודפשט. בעלי המשרד, עו"ד שימי חובב עוסק בנדל"ן בבודפשט מזה כ-20 שנה ומלווה את המשקיעים יד ביד לכל אורך ההשקעה, אנו עומדים לרשותכם טלפונית – 054-5557747.

Call Now Button דילוג לתוכן