כמשקיע רציני המעוניין לרכוש דירה להשקעה באירופה ובחוץ לארץ, חשוב מאוד להבין את מערכת השיקולים של התושבים המקומיים בבחירת מיקום הדירה בתוך עיר גדולה. לנו כישראלים, חשוב שהדירה תהיה בשכונה מרווחת, עם נגישות טובה לכלי רכב, פחות פקקים, יותר גנים ציבוריים, סביבה ירוקה, מערכת חינוך וכדומה. מערכת התחבורה הציבורית בישראל אינה מהווה שיקול משמעותי בבחירת מיקום הדירה. אנו מחפשים דירה שתהיה ליד אוניברסיטה, או ליד אזור תעסוקה ומשרדים גדול, או ליד הים או באזורי הבילוי וההקניות.

דירה באירופה ובחול
כניסה לתחנת מטרו במרכז העיר בודפשט

שיקולי נגישות תחבורתית בבחירת דירה להשקעה בארופה ובחו"ל

אנשים החיים באירופה ובחו"ל בוחרים דירה קודם כל על פי תחבורה ציבורית. מרביתם אינם מחזיקים רכב פרטי וגם אם יש להם רכב פרטי השימוש בו מוגבל בעיקר לסופי שבוע למטרות טיולים ונופש ולנסיעות מיוחדות, לא מעבר לזה. התחבורה הציבורית בערים הגדולות באירופה ובחו"ל פרוסה היטב ביחוד במרכז העיר, עם חיבורים יעילים בין אמצעי התחבורה השונים, התחבורה הציבורית זמינה כל ימות השבוע, במרווחים קצרים, וללא עיכובים. כלל התחבורה הציבורית נחשבת לנוחה ואמינה וגם תחושת הביטחון של הנוסע הינה גבוהה.

בדרך כלל פריסת התחבורה הציבורית באירופה ובחו"ל, יעילותה וזמינותה מנגישים לתושבים את אזורי העניין. אין כבר חובה להתגורר בערים באירופה ובחו"ל ממש במרכזי הערים הצפופים הסואנים והמזוהמים ולעיתים גם עמוסים לעייפה בגדודי תיירים.  סטודנטים אינם חייבים להתרכז בשכונות הסובבות את האוניברסיטאות בחו"ל ובאירופה שבהם הם לומדים. עובדים מתניידים מדירתם אל מקום העבודה ביעילות וללא פקקים בשעות הלחץ, צעירים יכולים להתגורר בסמיכות למרכז ולהשתמש בתחבורה הציבורית להגיע לאזורי הבילויים והקניות.

אם כן, יותר ויותר משקיעים בחו"ל ובאירופה מחפשים דירות להשקעה בקרבת תחבורה ציבורית זמינה מאשר במיקומים הנבחרים. הזמינות של דירות טובות להשקעה בחו"ל ובארופה במרחק קצר מהמרכז היא הרבה יותר טובה והמחירים בקניית דירה הם הרבה יותר נוחים. השכירות לעומת זאת תהיה דומה מאוד.

נדגיש כי דירות להשקעה בחו"ל ובארופה המיועדות לנופש קצר כמו אירביאנבי הם היוצאים מהכלל והכללים לגבי בחירת דירה כזו שונים בתכלית. בדירות נופש בחו"ל ובאירופה יש יתרון עצום במיקומים המרכזיים, התיירים בוחרים דירות נופש לפי תמונות ומיקום בעדיפות להמלצות טובות אך יש פחות הקפדה על מאפייני הדירה, הבניין ועוד. לכן נעסוק בכללים בבחירת דירות נופש להשקעה במאמר נפרד. כאמור, כאשר מדובר על תחבורה ציבורית ניתן למצוא במרבית הערים הגדולות באירופה מערכת להסעת המונים אמינה, יעילה, בטוחה, נעימה וזולה. בין אמצעי התחבורה המובילים במרכזי הערים הגדולות בארופה נמצא בראש ובראשונה את הרכבת התחתית, אחריה הקרוניות של הרכבת הקלה ואת האוטובוסים.

יתרון נוסף וחיוני הוא באפשרות להשתמש באותו אמצעי תשלום – כרטיס חד פעמי או חופשי חודשי  בכל אמצעי התחבורה הציבוריים. חשיבות קיומה של מערכת מאורגנת אחידה שמאפשרת לשלב נסיעה בכל אמצעי התחבורה הציבורית היא חיונית להצלחתה.

הרכבת התחתית -המטרו כגורם לבחירת דירה בחו"ל ובאירופה

בערים בחו"ל ובאירופה שבהם רשת רכבת תחתית ( מטרו) מפותחת אז אין ספק שקרבה לתחנת מטרו מהווה יתרון בולט. תמיד חשוב לבדוק את המרחק עד לתחנה הקרובה. מרחק הליכה של עד 2 בלוקים להגעה לתחנת הרכבת נחשב כסביר בהחלט. תחנות רכבת בערים בחו"ל ובאירופה המהוות מפגש בין קווים שונים נחשבות ליתרון מאחר וניתן לבחור בקו המתאים אך נסייג כי לעיתים התחנות האלו הומות מאוד. חשוב לבדוק אם הקו הרכבת ליד הדירה בח"ל ובאירופה עצמו נותן פתרון טוב לדרישות כמו למשל הגעה לאוניברסיטאות, לקניון הגדול, למרכז התיירותי וכו. המרחק הנובע מהדירה הממוקמת בערים בחו"ל או באירופה ממספר התחנות פחות משמעותי מהצורך להחליף רכבת. למרות שהרכבות התחתיות מאוד יעילות וזמינותן רבה, החלפת קו רכבת במהלך נסיעה אחת כעניין שגרתי יומיומי יכול להיות חיסרון מאחר והמעברים לעיתים הארוכים מידי, וההמתנה הנוספת מאריכים את משך הנסיעה באופן משמעותי. אם כן יש להעדיף נסיעה ארוכה יותר בקו אחד על פני החלפת קו במהלך הנסיעה. במרבית הערים בחו"ל ובאירופה הרכבות והתחנות בטוחות לשימוש והיעילות הרבה שמים את המטרו במקום הראשון כאמצעי התחבורה הציבורית היעיל והמהיר ביותר הרבה מעבר לאחרים. יתרון נוסף למטרו בערים בחו"ל ובאירופה הוא בכך שהוא מגן על הנוסעים מפני פגעי מזג האוויר. ברכבות המטרו ובתחנות חמים בחורף והנוסעים אינם נאלצים להתבשל מחום השמש האירופית או להירטב בגשמים. יש בכך יתרון מובהק במזג אוויר קיצוני – למשל בסופת שלג.


קרונית רכבת קלה – TRAM

בחירת דירה בחו"ל ובאירופה בהתאם לקרוניות הרכבת הקלה

מראה הקרוניות הצהובות הבולטות הנוסעות על מסילות קבועות בערים בחו"ל ; מוכר לכל ישראלי המבקר באירופה. למערכות הקרוניות חשיבות עצומה שכן הם מהוות חוליה חשובה במערכת הסעת של האנשים. לקרוניות בערים בחו"ל ובאירופה יש עדיפות בתנועה על שאר כלי הרכב, בין אם באמצעות מסלולים ייעודיים נפרדים או במשולב עם התחבורה הרגילה באופן שמקנה לקרוניות מהירות. הקרוניות הינן זמינות מאוד, עוברות בדרך כלל ממש בתוך מרכזי הערים ויש להם תחנות רבות בסמוך לתחנות המטרו. למרות שקרוניות הטראם בחו"ל ובארופה נחשבות למאוד יעילות הרי שבדרך כלל מדובר בסוג של מפגע לדיירי הדירות הסמוכות בשל הרעש (ביחוד כאשר מדובר בקרוניות הישנות) וההמולה. הקרוניות אמנם מונעות בחשמל אך הן משתמשות בשדרות הרחבות והעמוסות ולכן מומלץ להימנע מלבחור דירה בחו"ל ובארופה בסמיכות גדולה מידי לתחנת טראם אלא רק בריחוק מה.

בחירת דירה בערים בחו"ל ואירופה בהתאמה לתחנות האוטובוסים האוטובוסים

בערים באירופה ובחו"ל, האוטובוסים הינם המעגל השלישי המשלים את מערכת הסעת התושבים. כאשר בדרך כלל האוטובוסים משמשים לקישור בין תחנות הטראם והמטרו של האזורים המרוחקים יותר ממרכז העיר. גמישות הקמת קו אוטובוס נותנת יתרון לאמצעי זה ומהווה פתרון לשכונות המרוחקות בערים בחו"ל ובאירופה וכן לתחבורה בתוך אותה שכונה. אמנם לעיתים קרובות האוטובוסים מונעים בחשמל להפחתת זיהום האוויר. קירבה של דירות באירופה ובחו"ל גדולה מידי לתחנת אוטובוס תיחשב לחיסרון ואילו היתרונות הכלליים מהימצאות תחנת אוטובוס אינן גבוהים מאחר וזהו בכל זאת אמצעי תחבורה משלים ושאינו הכי יעיל. יעילות האוטובוסים היא במתן שירותים נקודתיים מתחנות הקצה של המטרו והטראם לשכונות מרוחקות, בין השכונות לבין עצמן.

Call Now Button דילוג לתוכן