בבואכם לבחון אפשרות להשקעה בנדל"ן אנו ממליצים להתחיל בעריכת תכנית מקדימה. ללא תוכנית תמצאו את עצמכם משוטטים בעולם השקעות הנדל"ן ובאופן אקראי בוחרים הצעות להשקעה שאינן בהכרח מתאימות לכם. קודם כל השקיעו בבחירת היעד להשקעה, הגדירו לעצמכם 2-3 יעדים אפשריים לבדיקת השקעה. ניתן לתת העדפה מסוימת ליעדים שמוכרים לכם ושלא תצטרכו להשקיע זמן לימוד אבל כמובן שזה לא הפרמטר היחידי, לא בהכרח היעד המוכר הוא המשתלם. אנו ממליצים לכם לבחור בבודפשט כאחד מהיעדים האפשריים עבורכם להשקעה בנדל"ן מהמון סיבות אבל אתם יכולים באותה מידה להחליט גם על יעדים אחרים.

מהן המטרות בקניית נכסים בבודפשט?

אם כן, לפני שמתחילים בקניית נכסים בבודפשט, חשוב שהאדם המעוניין לקנות נכסים בבודפשט יבצע תיאום ציפיות בינו לבין ההשקעה הצפויה. למשל: חשוב להתחיל בקביעת מסגרת תקציב העומדת לרשותכם לטובת ההשקעה בנכס בבודפשט? מהו משך הזמן המתוכנן להחזיק בנכס המושקע? מהו פרופיל הסיכון והרווח המתאים לכם כרוכשים ביחס לנכס? האם אתם מעוניינים לקבל תזרים מזומנים קבוע ושישמש אותכם לצרכיכם השוטפים? לחילופין האם הרוכשים מעוניינים בהחזקה לצורך מימוש עתידי והפקת רווח הון? האם יש לרוכשים מטרות נוספות ברכישת הנכס כמו רצון להשתמש בדירה לתקופות קצרות? שיקולים הקשורים למיסוי ולמימון? ועוד ועוד…
לפני רכישת נכסים בבודפשט אני ממליץ להיפגש איתי ולהכין תכנית פיננסית הלוקחת בחשבון את הצרכים השיקולים הרלוונטיים של הלקוח המעוניין ברכישה, כל זאת לפני שמתחילים לדבר על נכסים ספציפיים לרכישה בבודפשט.

נכסים בבודפשט

מדוע לרכוש נכסים להשקעה בבודפשט הונגריה?

מרבית המשקיעים המעוניינים בקניית נכסים בבודפשט מתמקדים בצדק בשוק הדיור הלוהט במרכז העיר בודפשט. ישנם גורמים שונים ונוספים התומכים בהמשך עליית המחירים של הדירות בבודפשט. חשוב להזכיר את הריבית האפסית המוצעת בישראל על הפיקדונות בבנקים, החששות ואי האמון משוק המניות בארץ. מצד שני יש לציין את ההתפתחות המואצת של דירות בבודפשט להשכרה קצרת טווח לתיירים ומעבר של סטודנטים מחוץ לארצותיהם לאוניברסיטאות בינלאומיות לבודפשט במיוחד. כל אלה מושכים משקיעים מהעולם ומשקיעים רבים מישראל להשקיע בקניית נכסים בבודפשט נכסים רבים הנרכשים בבודפשט מתמקדים במרכז העיר שמובילה בתירות ובאוניברסיטאות, כל אלה דוחפים את המשקיעים לקנות נכסים רבים בעיר.
איך מתחילים לרכוש נכס בבודפשט?
כמובן שהשיקול המרכזי העומד בדרך כלל בפני המשקיעים הישראלים המעוניינים בקניית נכסים בבודפשט הוא רווח כספי. אנו ממליצים לכם להיפגש איתי ליעוץ ראשוני לשם הכנת התוכנית הפיננסית לרכישה המתאימה לצרכיכם. לאחר מכן אמליץ לכם ותבחרו את אזורים המתאימים לכם בבודפשט -ראו מאמר באתר היכן כדאי לבצע השקעות נדל"ן בבודפשט. אנחנו מסנטרל לוקיישן נצייד אותכם בכלים שיסיעו לכם להגיע לתוצאות מיטביות .

איך בוחרים נכס להשקעה בבודפשט?

• ראשית בוחרים את האזור בו אנו מעוניינים לרכוש את הנכס להשקעה לפי הרובעים בבודפשט על פי הפוטנציאל הכספי והיכולת הכלכלית להשקעה.
• מומלץ לדעתנו לחפש נכסים לקנייה בבודפשט הנמצאים בבניינים בקומות 1 או 2 . ניתן לרכוש בקומות גבוהות יותר בבניינים עם מעלית סבירה, אלו דירות מבוקשות שסביר שיעלו את ערכן עם הזמן.
• מומלץ לקנות דירות להשקעה בבודפשט הנהנות משמש במשך חלק מהיום.
• חשוב מאוד לבחור נכסים לקנייה ברחובות רגועים יותר אך גם בסביבה עם אוכלוסייה סבירה למען ביטחונם של השוכרים.
• חשוב לוודא שליד הנכס לקנייה בבודפשט יש תחנת מטרו או חשמלית קרובה, שיש תחבורה ציבורית יעילה. יש בכך יתרון מהותי.
• חשוב מאוד שהבניין שבו נמצאת הדירה להשקעה יהיה ברמת תחזוקה בינונית ומעלה.
• כמובן, יש להיזהר שלא להיסחף עם זרם המשקיעים שקונים ומוכרים דירות להשקעה אחד לשני. עלול להיווצר כאן מבנה פירמידה שבו האחרון שקונה משלם יקר מאוד ביחס לערכו האמיתי של הנכס להשקעה.
• כמו כן חשוב להתמקד בפונקציונליות של הדירה להשקעה – כמה חדרים? דירה מפוצלת? האם יש כניסה נפרדת לכל חדר? דירת שותפים? מה מקבלים בסוף התהליך?
• חשוב לשים לב לקנות נכסים בבודפשט שבהם עלות קניית הנכס כולל מחיר הרכישה, אומדן ראשוני של שיפוצים, התאמות וכו' תהיה נמוכה ביחס לפונקציונליות של הדירה להשקעה.

דוגמא לטעות נפוצה בקניית דירה להשקעה בבודפשט

מרבית המשקיעים המעוניינים בקניית נכסים בבודפשט מחפשים דירה לפי מחיר למ"ר. לדעתי מדובר באחת הטעויות הנפוצות ושאין לה שום קשר לתוצאה המבוקשת. על מנת להמחיש את הטענה, בואו ניקח לדוגמא דירה שנפוצה מאוד בבודפשט שהיא בשטח של כ- 60 מ"ר ושיש בה 2 חדרים – סלון וחדר שינה כאשר הכניסה לחדר היא דרך הסלון, נקרא לה- הדירה הראשונה. לעומתה ניקח דירה דומה אבל בשטח נניח של כ-50 מ"ר ושגם בה יש 2 חדרים, סלון וחדר שינה אבל הכניסה לחדר הינה דרך המסדרון ולא דרך הסלון ונקרא לה- הדירה השנייה. אין ספק שהדירה השנייה הרבה יותר פונקציונלית ותאפשר השכרה לשותפים נפרדים לעומת הדירה הראשונה שבה אין אפשרות השכרה לשותפים בשל חוסר פרטיות. הדירה השנייה להשקעה בבודפשט תניב שכירות גבוהה ב-20-30% מהראשונה וגם תעלה קרוב לוודאי פחות גם אם המחיר למ"ר שלה יהיה גבוה יותר. אם כן חשוב מאוד לרכוש דירות יעילות ביחס לפונקציונליות שלהן.

כיצד מיצרים הצלחה בקניית נכסים בבודפשט?

לסיכום, חשוב שמשקיע השוקל השקעה בקניית נכסים בבודפשט יכין תוכנית פיננסית בהתאם לצרכיו, יתכנן ויתמקד באזור וברובעים הפוטנציאלים ביותר לרווח בבודפשט. יתרכז באפשרויות הפונקציונליות של הדירות ולא רק בשטחן הכולל. על מנת לערוך את השיקולים הנכונים בקניית נכסים להשקעה בבודפשט ובמטרה למקסם את הרווח הצפוי, מומלץ להיעזר בבעל מקצוע אמין ובעל ניסיון רב שיסייע לכם בבחירת הנכס הנכון שיניב לכם את התשואה המרבית.

במי נעזרים בקניית דירה בהונגריה?

שמי שימי חובב בעלים ומנכ"ל של סנטרל לוקיישן. במשך שנים חייתי בבודפשט ובניתי בנייני מגורים רבים בעיר. אני מכיר היטב את העיר, את הרובעים השונים ואת תחום הנדלן כמו את כף ידי. בשנים האחרונות אני עוסק בהצלחה בהנגשת הנכס בבודפשט למשקיעים הישראליים. אני מאמין כי משקיע שיעבור איתי את התהליך הראשוני, יידע מראש את הצפוי לו בעתיד ושיש לצידו איש מקצוע אמין ומקצועי, כבר הסיכויים רבים שישקיע. עכשיו נותר רק לבחור את הנכס המתאים.

במשרדי בישראל וגם בבודפשט הכולל צוות רב מקצועי, אנחנו מלווים את רוכשי הנכסים כל הדרך ובאופן אישי. אני לרשותכם למתן מידע ולתשובת לשאלות בתחום, אתם מוזמנים ליצור איתי קשר. שימי חובב – סנטרל לוקיישן 054-5557747