אירופה כיעד להשקעה בדירות

ככלל, ניתן לומר כי מדינות אירופה נחשבות ובצדק כיעד השקעה נבחר ואיכותי. יש לכך מספר סיבות עיקריות שרובן נובעות ממדיניות האיחוד האירופי:

  • מדינות האיחוד האירופי משמרות כלכלה יציבה תוך ערבות הדדית ואינן מאפשרות יותר קריסת מדינות.
  • האיחוד האירופי קובע כללים מחייבים בעניין זכויות הקניין והשמירה עליהם.
  • אכיפת כללים אחידים למשקיעים מכל מדינות האיחוד.
  • קביעת תקנות אחידות לאיכות בבנייה ובאחזקה.
  • השקעות נרחבות בתשתיות במדינות החלשות להגברת הצמיחה.

דירות להשקעה באירופה

כמובן שישנם הבדלים משמעותיים בין המדינות שמתוארים במפורט במאמר אחר כאן באתר – "השקעות נדל"ן באירופה".  לאיחוד האירופי השפעה גדולה גם על המדינות שאינן חברות בו והסיבה לכך היא שאיפתן של המדינות הללו להתקבל ביום מן הימים כחברות באיחוד. לצורך כך הן עושות מאמצים לעמוד באמות המידה המתאימות לחברות האיחוד. במאמר זה ננסה למצוא מאפיינים משותפים לבחירת דירות להשקעה ולבחון אותם באופן שיקל על המשקיע למצוא את דרכו.

  • החלוקה הראשונה: תהיה בין ערי בירה וערים מרכזיות אחרות לבין הפריפריה – עיירות, כפרים ואתרי נופש. ערי בירה וערים מרכזיות אחרות
  • חלוקת משנה: בין מרכז העיר וסביבותיו לבין שכונות עירוניות מרוחקות מהמרכז ופרברי העיר.

דירות להשקעה באירופה במרכז העיר וסביבותיה

באופן כללי ניתן לומר כי  אחד מהיעדים המרכזיים להשקעה בדירות באירופה הנם מרכזי הערים  החשובות בכל מדינה באירופה ובכלל. הן מאופיינות בריבוי של מקומות עבודה, תחבורה ציבורית מצוינת, אזור סואן צפוף ורועש. בדרך כלל משפחות עם ילדים יימנעו ממגורים במיקומים אלו ויחפשו סביבת חיים מתאימה יותר לגידול ילדים והתנהלות המשפחה. לכן עיקר השימוש לדירות במרכז העיר יהיה מגורי צעירים וסטודנטים וכן דירות לאנשי עסקים זרים, הסבה למשרדים, דירות נופש ומלונות דירות לתיירים. בדרך כלל צעירים, סטודנטים ואנשי עסקים זרים ירצו דירות ברחובות היחסית שקטים של המרכז בקרבה לתחבורה הציבורית ולמרכזי הבילוי.  מבחינת גודל הדירות – בעיקר דירות קטנות – כלומר דירות סטודיו או 2 חדרים שבין 30 עד 50 מ"ר נטו . על לקבל בדירות אלו אוכלוסייה שתדע לשלם שכ"ד גבוה כדאי למצוא נכס איכותי ולדאוג לשיפוץ וריהוט.  השכרה למטרות נופש יכולה להניב תשואה גבוהה משמעותית אך המורכבות של הניהול, הרגולציה המשתנה והשפעת מגפת הקונה על שוק התיירות מקשים מאוד על פלח זה.

דירות להשקעה באירופה באזורי שכונות עירוניות מרוחקות ופרברי העיר

ככל שמדובר  בדירות להשקעה באירופה, בדירות בבניין משותף ,המפתח כאן יהיה מידת הנגישות של התחבורה הציבורית שכן מרבית האוכלוסייה אינה מחזיקה רכז פרטי. כאן נמצא יותר משפחות שמחפשות איכות חיים כמו סביבה ירוקה ונקיה, מוסדות חינוך וגנים ציבוריים. משפחות אלו ירצו גם דירות גדולות יותר של 3-4 חדרים. מחירי הרכישה  של הדירות להשקעה בארופה, באזורים אלו יהיה נמוך ביחס למרכז והשכירות שתתקבל תהיה סבירה ולכן מבחינת תשואה אזורים אלו יתנו תשואה גבוהה יותר משמעותית.

השקעות באירופה

דירות להשקעה באירופה בתחומי הפריפריה עיירות, כפרים ואתרי נופש

כאן נעוץ הבדל משמעותי בין המוכר והידוע לנו כישראלים בישראל לבין מה שקורה באירופה, כאשר מדובר בדירות להשקעה באירופה. הפריפריות באירופה מתדלדלות, המחסור במקומות עבודה חדשניים, בילויים, תחבורה ציבורית – כל אלו הופכים את העיירות והכפרים למקומות שבהם ערך הנדל"ן נמצא בנסיגה מתמדת. ערים מוצלחות בישראל כמו שוהם, מודיעין, רעננה, נתניה וכ'ו ייחשבו באירופה למקומות לא מבוקשים בעליל  שעיקר האוכלוסייה בהם הינה מבוגרת, מעט חקלאים ואנשי שירותים. יש הבדל בין האזורים התיירותיים לבין השאר, שכן יש המון הצעות לדירות להשקעה באירופה הכוללות, בתי ודירות נופש בכל מיני אזורי תיירות. צריך לקחת בחשבון שהתיירות באירופה באזורי הנופש הינה למשך עונה קצרה והיא מאוד לא יציבה. ודאי בעידן המשבר הנוכחי שדירות להשקעה מסוג אלו בארופה, ייתקלו בבעיית תת איכלוס קשה ולכן אני לא ממליץ ואינני נוטה לבצע השקעות באזורים אלו גם כאשר התשואה המובטחת על הנייר גבוהה בהרבה!

סיכום בנושא דירות להשקעה באירופה

יש להשקיע בדירות באירופה ולהתמקד בבחירת דירות בערי הבירה או הערים החשובות באותה מדינה. אם מדובר במרכז העיר יש להשקיע בעיקר בדירות קטנות מאוד ורצוי לדאוג לרמת שיפוץ וריהוט טובה. המיקומים המבוקשים להשקעה בדירות באירופה יהיו בקרבת תחבורה ציבורית, מרכזי בילוי ואוניברסיטאות אבל באזורים טובים וברחובות שקטים. אם מדובר בהשקעה בדירות באירופה בשכונות מרוחקות יותר ניתן להשקיע בדירות גדולות יותר ולבחור מיקומים בקרבה לתחבורה כלשהי, גנים ציבוריים וסביבה ירוקה נקיה. לא מומלץ לבחור דירות להשקעה באירופה בפריפריות! הנכסים אינם שומרים על ערכם.

קניית דירה להשקעה באירופה

החומר המובא במאמר זה כולל מידע כללי ביותר, לצורך בחירה של דירות להשקעה באירופה וביצוע השקעה כדאי להתייעץ באופן ספציפי ולבצע את הרכישה לאחר בדיקות מדוקדקות תוך הסתייעות באנשי מקצוע מתאימים! אנו בסנטרל לוקיישן בעלי ניסיון רב בהשקעות נדל"ן בין לאומיות ומלווים את לקוחותינו לכל אורך הדרך מבחינה ובחירת הנכס, רכישתו והמשך החזקתו לצורך קבלת רווחים.

Call Now Button דילוג לתוכן