דירות להשקעה בבודפשט העיר הגדולה בהונגריה ובירת הממשל והעסקים

הידעתם כי בשנת 2018 רכשו כ-450 ישראלים דירה להשקעה בבודפשט? מדובר בנתון מדהים שמעיד על האטרקטיביות הרבה שישראלים מייחסים לשוק הנדל"ן המתפתח בבודפשט בכלל ולהשקעה בדירה בבודפשט בפרט. העיר בודפשט שבהונגריה מהווה מוקד משיכה גדול למשקיעים מכל העולם לרבות ישראלים המחפשים דירה להשקעה בזכות יתרונותיה הרבים. בתחום הנדל"ן.

דירות להשקעה בבודפשט

גורמים עיקריים להשקעה בדירות בבודפשט

ישנם מספר גורמים כלליים אשר תורמים לביקוש רב לדירות במרכז בודפשט: הגורם העיקרי הראשון למגורים במרכז העיר הוא דווקא נושא התעסוקה. גורם ראשון במרכז העיר מרוכזים כמעט כל בנייני הממשל – משרדי הממשלה, הפרלמנט והרשויות השונות. משרדים אלו מעסיקים אלפי עובדים וגם מהווים אבן שואבת לכל השירותים העסקיים – הנהלות בנקיים, פירמות רואי חשבון, מנהלי חשבונות, חברות ייעוץ שונות וחברות מקצועיות הנותנות שירותים לכולם. כמו כן במרכז העיר מספר עצום של בתי מלון, מסעדות, ברים, מועדונים, חנויות, אולמות קונצרטים והצגות ומפעלי תרבות אחרים. כולם מושכים כוח אדם להתגורר בקרבה למקום העבודה, כלומר במרכז העיר ובקרבה למרכז העיר. בהקשר זה משרדים רבים במרכז בודפשט נמצאים בבנייני דירות וזאת בשל חוסר בבנייני משרדים מודרניים במרכז העיר. יש לציין כי חלק מהמהפכה התעסוקתית הפוקדת את הונגריה כחלק ממגמת ההשכלה הגבוהה, ישנו מעבר רציף של עובדים מהתחומים של חקלאות, תעשיה ובניין אל תחומים של הייטק, שיווק, מכירות, תקשורת וכו' כאשר הדור הצעיר מבקש לממש את השכלתו במשרות ותפקידים מתאימים. כל אלו גורמים להיצע התעסוקה החזק של מרכז העיר בודפשט. גורם שני התורם לביקוש להשקעה בדירות בבודפשט: הוא מעמדם הבינלאומי המבוקש ואיכותם הגבוהה של תוכניות הלימוד של האוניברסיטאות הגדולות ומיקומן במרכז העיר המושכות סטודנטים מכל רחבי הונגריה וכן גם מכל רחבי אירופה וסביבתה. כ-35 אלף סטודנטים זרים לומדים באוניברסיטאות השונות במרכז העיר ומתגוררים באזור המרכז באופן שיאפשר להם להגיע בנוחות לאוניברסיטה וגם להנות מחיי הלילה והתרבות העשירים במרכז העיר. הגורם השלישי המשפיע על ביקוש לדירות להשקעה בבודפשט הוא התיירות החזקה והיציבה המגיעה לעיר לאורך השנה אך בעיקר בתקופות החגים ובמשך הקיץ. לאור המחסור בבתי מלון ומחיריהן, דירות רבות הוסבו לדירות נופש המושכרות לתיירים לתקופות קצרות במחיר שווה לכל נפש.

בודפשט הנה עיר הבירה, העיר מרכזית משמעותית וגדולה ביותר בהונגריה. בבודפשט  חיים כ-2 מיליון תושבים, כאשר  העיר השנייה בגודלה היא דברצן ובה מתגוררים כ-400,000 תושבים בלבד. בודפשט  הנה עיר ממשל ועסקים לכל דבר ויש בה דירות   מגורים רבות להשקעה. העיר מרכזת בתוכה את כל בנייני הממשל, הפרלמנט והרשויות השונות של המדינה. בבודפשט ממוקמות השגרירויות של מדינות העולם, המוסדות האירופים השונים, הבנקים הגדולים עסקים וחברות ענק רבות. בשל כל אלה הפכה בודפשט למרכז הממשל והעסקים של הונגריה ושל מזרח אירופה בכלל.

כשמחפשים דירה להשקעה כדאי לעשות זאת בבודפשט – העיר הגדולה בהונגריה ובירת הממשל והעסקים של המדינה בה יש תעסוקה ופרנסה טובה לתושבים.

דירה להשקעה  בבודפשט כעיר אוניברסיטאית בינלאומית

בודפשט היא מרכז אוניברסיטאי  ולימודי בין לאומי. במרכז העיר  בודפשט יש כ- 25 אוניברסיטאות ומכללות בהם לומדים עשרות אלפי סטודנטים. בשל רמת הלימודים הגבוהה ביותר וההכרה הבינלאומית בלימודים, סטודנטים רבים מגיעים ממדינות אירופה השונות ורבים מגיעים מישראל ללמוד שם, כך שהשקעת הנדל"ן בדירות במקומות אלו משתלמת מאוד. מבין הפקולטות הידועות במיוחד ששמן הולך לפניהן, ידועות הפקולטות לרפואה הנמצאות בבתי החולים ברובע 8, האוניברסיטה לווטרינריה ברובע 7 וכן האוניברסיטאות לאדריכלות ועיצוב ברובע 7 ועוד. בזכות יתרונותיה הרבים, של בודפשט כמרכז לימודי ואוניברסיטאי מוביל, בבודפשט יש ביקוש רב לשכירת דירות  על ידי סטודנטים הלומדים באוניברסיטאות השונות. על כן משקיעים רבים  מעוניינים לקנות דירה להשקעה בבודפשט. מדובר  בסטודנטים שהנם שוכרים איכותיים הזקוקים לדיור קבוע למשך שנים רבות במיוחד אם מדובר  בלימודי רפואה וארכיטקטורה, דבר המהווה יתרון גדול למשקיעי הנדל"ן בעיר.

כשמחפשים דירה להשקעה כדאי לעשות זאת בבודפשט  המהווה את המרכז האוניברסיטאי הגדול  באירופה המזרחית.

איזה דירה להשקעה בבודפשט תתאים להשכרה לסטודנטים?

מאחר ומרבית האוניברסיטאות מצויות במרכז העיר בודפשט בצד של פשט, סטודנטים בדרך כלל יבחרו באזור זה. אין חובה לבחור לגור בסמיכות לאוניברסיטה אבל חשוב לשים דגש על קירבה לתחבורה ציבורית טובה ובמיוחד לקרבה לתחנת מטרו. הסטודנטים באופן טבעי יחפשו קרבה לאזורי הבילוי והמסעדות, אך בדרך כלל לא ירשו לעצמם לשכור דירות פרימיום. את הסטודנטים בדרך כלל תספק, דירה סבירה במיקום קרוב למרכז חשיבות רבה תהיה לכך שהיא תהיה מרוהטת ומוכנה לכניסה. כמו כן חשוב שהדירה תהיה קטנה ופונקציונאלית. כשמחפשים דירה להשקעה כדאי לעשות זאת בבודפשט המהווה את המרכז האוניברסיטאי הגדול במרכז אירופה.

השקעת נדל"ן בבודפשט כיעד תיירותי מוביל

בודפשט בירת הונגריה הנה מרכז היסטורי, תרבותי ואמנותי המושך תיירים רבים. התיירים הבאים להנות מאתרי התיירות בעיר ממלאים את המסעדות, הבארים ואזורי הקניות והבילוי . תיירים רבים מעוניינים להשכיר דירות נוחות למשך שהותם בבודפשט וכך מגדילים את הצורך בדירות לשכירות לזמן קצר, תחום שהתפתח מאוד בשנים האחרונות ומהווה יעד למשקיעים בדירות בבודפשט. על כן כשמחפשים דירה להשקעה מומלץ לעשות זאת בבודפשט – בירת התיירות של מזרח אירופה . מדובר בדירות להשקעה בבודפשט  המיועדות להשכרה לתיירים, לטווח קצר שמהוות הזדמנות להגדלת התשואה ומייצרת רווחים גדולים.

איזו דירה להשקעה בבודפשט תתאים להשכרה לתיירים?

הפרמטר העיקרי בהשכרה לתיירים הוא המיקום המרכזי של הדירה להשקעה. מנועי החיפוש נותנים לכך את המשקל העיקרי, כאשר תיירים מחפשים דירה להשתכן בה. יש גם חשיבות לנראות של הבניין ושל הדירה להשקעה בבודפשט שמושכרת לתיירים, התמונות הטובות והאטרקטיביות של הדירה והבניין מושכות תיירים. כמו כן חשוב מאוד שהתפעול של הדירות להשכרה לתיירים ינוהל בצורה יעילה תוך שמירה על הניקיון ועל תקינות האביזרים בדירה. במקרה של שכירות לתיירים, יש יתרון דווקא לדירות יותר גדולות, עם מספר חדרי מקלחת ושירותים. דירות להשקעה בבודפשט המיועדות לתיירים, שיכולות לאכלס עד 2 משפחות קטנות יאפשרו תשואה גבוהה יותר מדירות קטנות.
על כן כשמחפשים דירה להשקעה מומלץ לעשות זאת בבודפשט – בירת התיירות של מזרח אירופה.

השקעת דירה בבודפשט כיעד לתיירות מרפא

בודפשט מהווה מרכז לרפואה מתקדמת וטיפולי בריאות במזרח אירופה ובאירופה כולה -בשל רמת הרפואה במדינה, המרחצאות הרבים והשירותים הרפואיים הפרטיים המפותחים ביותר . השירותים הרפואיים הרבים מושכים תיירות מרפא מכל הארצות השכנות ומאירופה בכלל, בתחומי רפואה שונים ובעיקר בתחום טיפולי אסתטיקה וטיפולי שיניים מתקדמים. אנשים רבים המגיעים לטיפולי רפואה ואסתטיקה בעיר מעוניינים לשכור דירה בבודפשט לזמן קצר ולתקופת שהותם ומחפשים דירות המאפשרות להרגיש בבית.

איזה נכסים יתאימו בבודפשט

כדאי להתרכז במרכז העיר עם קרבה לבתי החולים או לאתר מראש מרפאה ספציפית או בסמוך לאחד מהאתרים של ברכות המים התרמיים שהעיר ידועה בהם כמו מרחצאות סצ'ני, מרחצאות גלרט ועוד. הכללים כאן דומים לכללים בבחירת נכס השקעה המיועד לתיירים.
על כן למשקיעים הרבים המחפשים דירות להשקעה בבודפשט, מומלץ לעשות זאת בעיר הזאת בזכות מוקד משיכה לתיירות רפואית תיירות בריאות המבקרת במרכזים וקליניקות רפואיות.

בבודפשט השקעת נדל"ן בטוחה ויציבה

בשנים האחרונות ממשלת הונגריה מעודדת משקיעים מכל העולם ולרכוש דירות להשקעה בבודפשט. שיטת המס הנהוגה בהונגריה, מיטיבה עם המשקיעים ומושכת משקיעים מכל העולם. למשל מס ההכנסה ומס רווחי הון נמוכים במיוחד וגם מס הרכישה הינו נמוך במיוחד ובגובה 2-4% בלבד. כמו כן בהונגריה אין ארנונה על דירות מגורים וזה מקל מאוד בעיקר על השוכרים. רישום המקרקעין הינו ממשלתי, פומבי ונחשב לאמין מאוד. בעל אזרחות ישראלית יכול להיות רשום ישירות באופן אישי כבעל נכס בתהליך פשוט וקל וכן באמצעות חברה מקומית או זרה. ניתן אפילו לחתום על מסמכי רכישה או מכר או אחרים בשגרירות הונגריה ברחוב פנקס בתל אביב בעלות לא גבוהה ואין חובה לטוס לבודפשט לכל עניין. כשמחפשים דירה להשקעה כדאי לעשות זאת בבודפשט – מקום שבו ומזמינים משקיעים לפעול בסביבה בטוחה.

חושבים על רכישת דירה להשקעה בבודפשט? נשמח שתצרו איתי קשר 5557747 054
שמי שימי חובב בעלים ומנכ"ל של חברת סנטרל לוקיישן. אני בעל ניסיון רב בשוק הנדל"ן בבודפשט, גרתי שנים רבות בעיר זו ובניתי מאות דירות מגורים במרכז העיר בבודפשט. בשנים אחרונות אני מסייע למשקיעים ישראלים ואחרים  המעוניינים לרכוש דירה בבודפשט ולקבל תשואה גבוהה ורווח הון יפה.