מהם היתרונות של קניית דירה באירופה?

למרות מגפת הקורונה השווקים הפיננסיים ובראשם מדדי מניות החברות הגיעו לשיאי כל הזמנים.  משקיעים פרטיים רבים חוששים בצדק להיכנס להשקעות בבורסות ומחפשים אפיקי השקעה אחרים. לאור הגלובליזציה וזמינות המידע עולה באופן טבעי האפשרות לקנות דירה בחו"ל. עצם היציאה מהביצה המקומית בארץ פותחת לפנינו אופק חדש, היצע ענק ומגוון – אפשרות להמון הזדמנויות וניצול יתרונות בשווקים אחרים של נדל"ן שמאפשרים זאת. בישראל לעומת זאת ההון זמין וזול, התחרות גדולה מאוד, התשואות נמוכות בהתאם והאפשרות של משקיע ישראלי פרטי שמחזיק סכום השקעה יחסית קטן של כמה מאות אלפי שקלים מוגבלות ביותר. בחינת קניית דירה באירופה היא בהחלט צעד בכיוון הנכון המגדיל מאוד את מגוון וכמות האפשרויות, המאפשרת למשקיע הישראלי לבחור בשוק הנדל"ן של קניית דירות באירופה, שנמצא יחסית נמוך עם ציפייה לעליית מחיר בעתיד. לאור קרבתה של אירופה לישראל והתאגדותה תחת משטר האיחוד האירופי, ההשקעה באירופה הופכת להיות זמינה ואטרקטיבית יותר ויותר. כאשר מציעים לכם השקעה פרטית בדירות להשקעה באירופה חשוב להבין על מה מדובר ונבחן כאן מספר היבטים שכדאי להתייחס אליהם. ניתן להתייחס ל-2 קבוצות של משקיעים בנדל"ן ובדירות להשקעה  באירופה.

קניית דירה באירופה

המאפיינים של המשקיעים בקניית דירות באירופה

משקיעי הנדל"ן  והדירות להשקעה באירופה מתחלקים שוב ל-2 קבוצות, האחת של חובבי הסיכון שיראו את המחירים הנמוכים עד מאוד בפריפריות והתשואות הגבוהות והשנייה של שונאי הסיכון שיעדיפו תשואה שנתית נמוכה יותר כתוצאה מהשכרת נכסי הדירות למכירה באירופה תוך שמירה על ערך הנכס, הדירה ועלייתו.

מה ההבדל בין השקעה ביזמות נדל"ן, לעומת השקעה בנכס נדל"ן בקניית דירות באירופה?

יזמות נדל"ן בקניית דירה באירופה

השקעה ביזמות נדל"ן הכוללת דירות למכירה באירופה, הופכת את המשקיע לחלק מקבוצה שמעוניינת להשתתף בסיכויי הרווח וההפסד של יזמות של מיזם מסוים של דירות להשקעה באירופה. זו יכולה להיות יזמות בכל תחום באירופה, למשל השתתפות בפרויקט לבנייה של בניין דירות או השתתפות בפיתוח מיזם של בניית שכונה. מן הסתם קיימת או מוצגת ציפייה לרווח גבוה מאוד אך מאידך הסיכונים גדולים בהתאם ויכולים לגרום עד כדי הפסד מלוא ההשקעה ואף יותר מכך. במילים אחרות, כאשר משקיע הופך לחלק מיזמות נדל"ן של השקעה בקניית דירה באירופה, הוא מקבל בדרך כלל קדימות בקבלת רווח גבוה יחסית תמורת השקעתו אך מוגבל בשיעורו ותמורת זאת המשקיע נושא במרבית הסיכונים הנובעים מהפרויקט ויהיה המפסיד העיקרי כתוצאה מכישלון חלקי או מלא. המשקיע קונה חלק מהרווח תמורת נשיאה מלאה או כמעט מלאה בסיכון. הביטחון העיקרי למשקיע ביזמות נדל"ן בדירות להשקעה באירופה הינו חוזי בלבד. צריך לדעת שבאירופה אין בדרך כלים רגולטורים שנועדים להגנה על משקיעים פרטיים ביזמות של השקעה בדירות באירופה, כלומר שאין פיקוח או הגנה ממשלתיים על השקעות אלו להבדיל למשל מהגנות על קוני דירות או מרשויות ניירות ערך. גם ההגנה המשפטית הינה מוגבלת ביותר מאחר והחוקים אחרים ובתי המשפט הישראלים והזרים אינם מסוגלים להעניק סעדים אפקטיביים לנפגעים. גורם בעייתי נוסף הוא שבדרך כלל מיזמי הנדל"ן של קניית דירה באירופה  הינן בקבוצות שאינן הומוגניות, לעיתים מרובי דעות ואינטרסים ולעיתים מנוהלות על ידי קבוצות מנהלים שלעיתים מעניקות רק כסות ומראית עין חיובית ובוטחת אך אינן מעניקות ביטחון אמיתי למשקיעים.

בשנים האחרונות התפרסמו מספר פרסומים על התמוטטות של פרויקטים מסוג זה כאשר היזמים המקומיים נעלמים והמשווקים מישראל עומדים חסרי אונים מול המשקיעים המתוסכלים בדירות להשקעה באירופה. אין בכך כדי לפסול דרך השקעה כזו ביזמות נדל"ן באירופה, מאחר ויש גם פוטנציאל רווח גבוה, אך יש להאיר את עיני המשקיעים כי נדרשת בדיקה מעמיקה של כל חלקי העסקה באופן מפוכח ומקצועי ולא להזדרז לקפוץ למים שיכולים להתברר כקרים מאוד. בשורה התחתונה, הרצון של היזמים המקומיים לשתף אתכם ברווחים הנובעים מהנדל"ן של קניית דירות באירופה, נובע כמעט תמיד מחוסר יכולתם של היזמים לקבל מימון מספיק ויותר מכך, להכניס משקיעים שיישאו על גבם את הסיכונים כולם.

קניית דירה באירופה בנכס נדל"ן

מאז ומתמיד נחשבה ההשקעה בנדל"ן,  נכס או דירה באירופה כהשקעה סולידית ובצדק. אמנם האפשרויות לרווח גדול מצומצמות יחסית אבל כך גם הסיכונים. בהתנהלות נכונה של קונה שילווה על ידי עו"ד סביר, ערך הנכס, שנקנה להשקעה באירופה, יכול לעלות או לרדת אבל מרבית הקרן תהיה תמיד מובטחת וזהו הבדל גדול. השקעה ישירה פרטית בנדל"ן / דירה באירופה וללא שותפים היא דרך המלך לשונאי סיכון והם יכולים לבחור את מידת רצונם לקחת חלק בניהול הנכס. לסיכום, לדעתי, לאוהבי הסיכון שמחפשים רווחים גבוהים, יש לחפש עסקאות נדל"ן של דירות להשקעה באירופה בעלות תשואה גבוה במיוחד. לא כדאי לשקול הצטרפות תמורת רווח מוגבל נוסף בגובה כמה אחוזים בודדים. נקודת המוצא לפני כניסה לבדיקות מעמיקות צריכה להיות קיום רווח גבוה במיוחד בנדל"ן ובדירות להשקעה באירופה.  בתנאים של היום הייתי אומר שנדרש רווח מעל 18-20% בשנה! מציעים לכם תשואות נמוכות יותר – מומלץ לבחור בהשקעה ישירה בנכס הנדל"ן באירופה.

ההבדל בין דירות למכירה באירופה בערים גדולות וחזקות לעומת ערי שדה ופריפריה?

ההבדלים בין בחירת קניית דירה באירופה, בערים המרכזיות במדינות אירופה לבין ערי השדה הפריפריאליות הינו עצום. ידוע כי השקעה  מניבה  בנדל"ן  נערכת בדרך כלל בדירות בבירות התיירותיות. הבירות התיירותיות מהוות מרכזים כלכליים שלטוניים ואחרים המשמשים מוקדי תעסוקה ובילוי לאוכלוסיות הצעירות. בעוד שהפריפריות נזנחות ומתאפיינות באוכלוסייה מבוגרת מאוד או אוכלוסייה חלשה. תופעה זו גורמת עוד ועוד למעבר צעירים מהפריפריה לערים הגדולות, הגירה פנימית זו יוצרת ביקוש לדירות ומשרדים בערים הגדולות באירופה, אשר גורמת לעלייה קבועה ומתמשכת במחירים אשר מהווה פוטנציאל לעליית מחירי נכסי הנדל"ן והדירות שבידי המשקיעים באירופה. תופעה זו מתרחשת בעוצמה רבה במזרח אירופה ופחות במערבה אך קיימת בכל יבשת אירופה. לסיכום, הרווחים הצפויים מדירות להשקעה באירופה במיקומים חזקים במונחים של הכנסות משכירות יהיו נמוכים יותר אך לעומת זאת ערך הנכס והדירה יישמר ויעלה באופן הרבה יותר משמעותי. אם כן, לפני ביצוע השקעה בדירה למכירה דירה באירופה, חשוב לבחון עד כמה אנו חובבי סיכון המחפשים  רווחים גבוהים. אין ארוחות חינם וכדי להרוויח צריך לקחת סיכונים וחשוב מאוד לקחת זאת בחשבון ולתכנן את צעדינו בהתאם.

מדוע כדאי לקנות דירה באירופה דרך סנטרל לוקיישן

סנטרל לוקיישן מתמחה בהשקעות נדל"ן ובדירות למכירה, באירופה ובבירת הונגריה. אנו בסנטרל לוקיישן עוסקים בשיווק של דירות חדשות מפרויקטים שנבנים בידי החברה היזמית הגדולה ביותר בבודפשט. כול זאת בתנאים מיוחדים ובתנאי תשלום נוחים במיוחד ומובטחים. כמו כן אנו עוסקים בליווי רכישת דירות יד שניה ישירות מבעלי הנכסים באירופה ובהונגריה תוך מתן מעטפת מלאה של ליווי למשקיע לכל אורך הדרך. נשמח לתאם פגישה במיקום שנוח לכם וללא התחייבות מצידכם כדי להציע לכם הזדמנויות השקעה בטוחות וטובות לנדל"ן באירופה ובבודפשט.

המאמר  נכתב ונערך על ידי שימי חובב – מנכ"ל סנטרל לוקיישן. כול הזכויות שמורות לשימי חובב.

Call Now Button דילוג לתוכן