שוק השקעות הנדל"ן בבודפשט ממשיך גם בשנת 2022 במהלך של צמיחה ועליות מחירים. בסקירה זו ננסה לזהות ולנתח מהם  הגורמים הפנימיים והחיצוניים המשפיעים על שוק הנדל"ן בבודפשט.

כיצד ההשתחררות ממגבלות הקורונה משפיעה על שוק הנדל"ן בבודפשט?

חזרת התיירים והסטודנטים הזרים לבודפשט – אין ספק שזהו הקשר המרכזי המושך את השוק כלפי מעלה. השכרת דירות מרוהטות לתיירים לטווח קצר ולסטודנטים זרים הלומדים באוניברסיטאות הרבות הנמצאות במרכז העיר נחשב לדובדבן שבקצפת ומניבים תשואה גבוהה במיוחד למשקיעים. אחרי הדשדוש ששוק השכירות חווה בשנות הקורונה הביקושים כיום הם חזקים במיוחד גם ביחס לשנים לפני הקורונה ובמיוחד במרכז העיר.

השקעות נדלן בבודפשט 2022

כיצד ההשתחררות ממגבלות הקורונה משפיעה על שוק הנדל"ן בבודפשט?

חזרת התיירים וסטודנטים הזרים לבודפשט – אין ספק שזהו הקשר המרכזי המושך את השוק כלפי מעלה. השכרת דירות מרוהטות לתיירים לטווח קצר ולסטודנטים זרים הלומדים באוניברסיטאות הרבות הנמצאות במרכז העיר נחשב לדובדבן שבקצפת ומניבים תשואה גבוהה במיוחד למשקיעים. אחרי הדשדוש ששוק השכירות חווה בשנות הקורונה הביקושים כיום הם חזקים במיוחד גם ביחס לשנים לפני הקורונה ובמיוחד במרכז העיר.

איך המלחמה באוקראינה משפיעה על שוק הנדל"ן בבודפשט?

אוקראינים רבים עברו להתגורר זמנית בבודפשט עד שוך הקרבות, פריחה בשוק השכירות, כאשר יש עדיפות ברורה לדירות מרוהטות. לעומת  זאת קיימים חששות כבדים ומשמעותיים מהתרחבות המלחמה – התפשטותה לאזורים נוספים ו/או העלאת עוצמתה של המלחמה.

כיצד בודפשט כמטרופולין על משפיע על הביקושים לנדל"ן בבודפשט

המגמה העולמית של מעבר האוכלוסייה מהפריפריות אל ערי הענק קיימת גם בבודפשט שזוכה למעמד בכורה במדינה ובאזור כולו. בודפשט כעיר בירה עם כל המערכות השלטוניות בה, המשרדים הגדולים הנלווים לכך, האוניברסיטאות הרבות, המסעדות הבארים המועדונים מוסדות התרבות ואתרי התיירות – כל אלו מספקים תעסוקה מגוונת ובעלת ערך לעובדים רבים, דבר המשפיע על עליית הערך של שוק הנדל"ן בבודפשט

אינפלציה מתגברת והעלאות ריבית וביקושים לנדל"ן בבודפשט

אינפלציה וריבית גבוהה מסוכנים לכלכלות המדינות ויש להם השפעה מצננת על השווקים והכלכלות. גם ענף הנדל"ן מושפע מכך שכן עלית ריבית מציבה בפני המשקיעים אלטרנטיבות השקעה אחרות ומצד שני הריבית הגבוהה עלולה לגרום למיתון והעדר צמיחה ומכאן לפיטורי עובדים, ירידות שווי חברות וכו'.

המשטר בהונגריה ושוק הנדל"ן בבודפשט

מרבית אזרחי הונגריה בחרו רק לאחרונה שוב בראש הממשלה ויקטור אורבן שהכריז לאחר בחירתו על מצב חירום במדינה עקב המלחמה באוקראינה. אורבן הינו ראש ממשלה וותיק שנהנה מאמון העם בהונגריה אך יש טענות כלפי הצעדים האנטי דמוקרטים לכאורה שהוא נוקט. בהקשר הזה לא נראה שיש חשש לפגיעה בזכויות קנייניות אך בשל הכוח הרב המרוכז בממשלה המקומית והמחסור במזומנים והאינפלציה שממנה סובלת המדינה החשש מתגבר וזו הפעם הראשונה מאז נפילת הקומוניזם במדינה. לא ניתן להתעלם כי במהלך שנות שלטונו השכיל אורבן לשפר מאוד את מצב הכלכלה בארצו, מצבם הכלכלי של הונגרים רבים השתפר לאין שיעור. עדות לכך ניתן למצוא מכניסתם המאסיבית של המשקיעים ההונגריים לשוק הדירות להשקעה, בעבר הנושא הזה לא היה קיים או שמור למתי מעט ועיקר המשקיעים היה מחוץ לארץ.

כיצד משפיעים מחירי נדל"ן נמוכים יחסית על שוק הנדל"ן בבודפשט?

למרות העליות במחירי הנדלן עדיין מחיר מטר מרובע בבודפשט אינו גבוה ואפילו בין הנמוכים, כך שיש עוד מקום לעליות מחירים.

כיצד משפיעה עליית התשואות על שוק הנדל"ן בבודפשט?

בשנים האחרונות עלו מחירי הדירות אך עד לאחרונה השכירויות לא עלו (ואפילו ירדו משמעותית עקב סגרי הקורונה). התוצאה הייתה ירידה משמעותית של התשואות. התשואות הנמוכות מרחיקות משקיעים שמחפשים הזדמנויות תשואה גבוהות. בתקופה האחרונה עלו מחירי השכירות באופן ניכר והתשואות השתפרו מאוד. יש הרואים בכך כרמז המעיד  על אפשרות למהלך פריצה משמעותי של מחירי הדירות.

הזדמנויות קנייה מעניינות ושוק הנדל"ן בבודפשט

המצב הנוכחי מאפשר למשקיע החכם לאתר הזדמנויות רכישה מעניינות ורווחיות במיוחד של דירות, לרכוש נכסים איכותיים לפעמים אפילו מעט מתחת למחיר השוק, להשכירם במחירים מצוינים ובתשואה גבוהה.מומלץ לכל מי ששוקל השקעה בבודפשט לקפוץ למים ויפה שעה אחת קודם כי המחירים עולים ופשוט חבל לתת להזדמנויות לחמוק.

סנטרל לוקיישן – השקעות נדל"ן בבודפשט

אנו עוסקים בהשקעות נדל"ן בבודפשט מזה כעשרים שנה. בהתאם אנו בעלי ניסיון רב ומעניקים ללקוחותינו ליווי מלא לכל אורך חיי ההשקעה. אנו מלווים מאיתור הנכס המתאים, בדיקת התאמתו, ליווי רכישת הנכס ורישומו על שם המשקיע, שיפוץ וריהוט ככל שי צורך וניהול השכירות.
לפרטים: שימי חובב – סנטרל לוקיישן 054-5557747.

Call Now Button דילוג לתוכן