כיצד מושפעות דירות חדשות בבודפשט ממחזוריות הכלכלה בהונגריה?

משברים כלכליים משפיעים באופן מכריע בראש ובראשונה על היקפי הבנייה במדינות השונות. סקטור הבניה למגורים משני צדדיו – המוכרים והקונים, מתנהל רובו ככולו על ידי המגזר הפרטי על פי עקרונות הכלכלה החופשית ולכן הוא בעל התלות הרבה ביותר בעוצמת הכלכלה. אם נבחן את הנתונים הכלכליים של 20 השנים האחרונות נראה כי המחזוריות של הכלכלה ההונגרית משפיעה באופן מובהק על היקפי הבנייה למגורים, כך למשל בשנים 2004-2008 שהתאפיינו בפריחה כלכלית בודפשט נהנתה מהיקפי בנייה גדולים עקב כניסה לראשונה של קבלנים ויזמים פרטיים לתחום הייזום והבניה של פרויקטים של דירות חדשות. כך בימי המשבר הכלכלי שפקד את העולם בשנת 2009 ושנמשך כ-7 שנים שבהם ירדו היקפי הבנייה למגורים כמעט לאפס בעיקר עקב התרסקות הבנקים וחיסול שוק המשכנתאות. כך בשנים האחרונות שבהם יציאתה של הונגריה מתוך המשבר הכלכלי הגדול התאפיינה בפריחה חסרת תקדים של בניית דירות חדשות. לתעשיית הבניה השפעת גומלין על הכלכלה בהיותה מנוע צמיחה לעסקים ותעשיות רבות הנשענות עליה וכן למדינה עצמה.

מה הם הגורמים העיקריים להגדלת הביקוש לדירות חדשות בבודפשט?

מאחר וכלכלת הונגריה מבוססת בעיקרה על הפעילות בעיר הבירה בודפשט הרי שבשנות שגשוג כלכלי מתרחב מאוד שוק התעסוקה בעיר בכלל ובמרכזה בפרט ומושך עשרות אלפי עובדים להתגורר באזור. ללא גידול במספר הדירות, צרכי השוק לא יכולים להתמלא ושוב נמצא כאן השפעת גומלין על כלכלת המדינה. גורמים נוספים שיש להם תפקיד בהגדלת הביקוש לדירות חדשות בבודפשט הם ההתרחבות העצומה בהיקפי התיירות המבקרת בעיר וכן במספר הסטודנטים הזרים הלומדים באוניברסיטאות הנחשבות הממוקמות בעיקר במרכז העיר.

פרויקט בנייה למגורים בבודפשט

פרויקט בנייה למגורים בבודפשט

השפעת שיטות הבנייה להגדלת הביקוש לדירות חדשות בבודפשט

בבודפשט נוהגים בדרך כלל להשתמש בשיטות בניה מקובלות של שלד בטון מזויין, ובניית קירות בלוקים. החלונות החיצוניים הם בעלי זכוכית כפולה והמסגרות מיוצרות מפי.וי.סי כדי להתמודד עם מזג האוויר הקר. בכלל כל נושא הבידוד מפני הקור מטופל ברמה גבוהה ביותר והתקנים לשמירת אנרגיה מחמירים ביותר. הבניינים החדשים הינם בעלי מערכת הסקה מרכזית המופעלת על ידי גז טבעי באמצעות הזנה מהתשתית העירונית. החימום בתוך הדירות מתבצע על ידי רדיאטורים המופעלים בקיטור. עם השגשוג, התרחב השימוש ברכבים פרטיים ובהתאם לכך קיימת חובה לחניונים תת קרקעיים לכל בניין חדש. מערכות הבניין של גילוי אש אוורור וכולי הינם לפי תקנים אירופאים אחידים ברמה הגבוהה ביותר.

כיצד נבנים הבניינים אדריכלית בדירות חדשות בבודפשט?

אופי הבנייה הנהוג בבודפשט עוד מהמאה ה 19, היא בנייה צפופה של בניינים בקו אחד מקו המדרכה עם חצרות פנימיות. אופי זה נשמר גם בבנייה חדשה במיוחד במרכז העיר כחלק ממדיניות השימור של העיר. עם זאת נמצא במיקומים אחרים גם בניינים העומדים בפני עצמם- Stand alone, בפרויקטים למגורים מודרניים. הבניינים החדשים הינם בני 6-10 קומות כאשר לכל בניין לובי כניסה ומעליות לצד מדרגות. כאשר הדירות מסודרות במסדרון צר יחסית וסגור עם דלתות כניסה לדירות ממש כמו במלון. בדרך כלל בחצר הפנימית תהיה גינה קטנה עם מתקן משחקים לילדים. החצרות הפנימיות הן חלק מהתרבות האירופית וההונגרית וההונגרים נוהגים לשמר אותן באופן פעיל שכן חלק לא קטן מהדירות פונות אך ורק לתוך החצר הפנימית.

חצר פנימית טיפוסית בבניינים חדשים בבודפשט

חצר פנימית טיפוסית בבניינים חדשים

מה מפרט הדירות החדשות בבודפשט?

בדרך כלל הדירות הן קטנות ויעילות ביותר כדי להתאים לאופי החיים ההונגרי. דירות סטודיו קטנות בנות חדר אחד בלבד מקובלות ביותר. כאשר החדר האחד משמש גם כסלון וגם כחדר שינה,. כמו כן נפוצות מאוד גם דירות 2 חדרים הכוללות חדר שינה אחד וסלון. דירות 3-4 חדרים נחשבות לדירות גדולות ומיוחדות והן יהוו כ-10-20% מהדירות בבניין בלבד. הדירות יכללו כמובן שירותים ואמבטיה בדרך כלל באותה חדר וכן מטבחון קטן. במרבית המקרים המטבחון והמקלחת מאווררים במערכת אוורור חשמלית ייעודית מיוחדת ולא על ידי חלון. לכל דירה חדשה מוצמדת מרפסת, בדרך כלל קטנה. אחד המאפיינים המבדילים בין מרבית הדירות הישנות לחדשות הוא גובה התקרה. בדירות הישנות גובה התקרה הנו סביב 3.5 מטר, מה שמאפשר להקים גלריות יעילות .כאשר בדירות המודרניות גובה התקרה יהיה כ-2.70 מטר כמו הנהוג בארץ. גובה התקרה הנו  שיקול נוסף ומשמעותי  לטובת יעילות החימום בדירות עם תקרות נמוכות.

מראה של דירה חדשה בבודפשט

מראה של דירה חדשה בבודפשט

דירות חדשות בפרויקטים של בניה

מחירי דירות חדשות דומים באופן מפתיע למחירי דירות ישנות אך בדירות חדשות שטח הדירה יהיה קטן יותר מאחר והדירות יעילות הרבה יותר. המחיר למ"ר דירה ישנה יהיה זול בכ-20% ממחיר מ"ר דירה חדשה. דירה חדשה בפרויקט בת 2 חדרים תימכר ברמת מחירים תלוית מיקום והתקדמות הפרויקט בטווח של 110.000 – 220.000 אירו כאשר הממוצע נע סביב מחיר של 150.000 אירו. אנו משווקים מספר פרויקטים של דירות חדשות, מרביתם במרכז העיר או בקרבה למרכז העיר של קבלנים איכותיים בעלי ניסיון רב ואמינות גבוהה. מידע ספציפי ועדכני לגבי כל פרויקט תוכלו למצוא באתר זה.

סנטרל לוקיישן מלווים אותך לרכישת דירה חדשה בבודפשט

סנטרל לוקיישן עוסקת בשיווק של דירות חדשות וישנות בבודפשט. שימי חובב בעלי הסוכנות בנה במשך שנים רבות פרויקטים של בנייני מגורים ובהם מאות דירות בבודפשט. בשנים האחרונות ליווה פרויקטים של יזמות וסייע  למשקיעים ישראלים רבים ברכישת דירות ישנות וחדשות. הנכם מוזמנים להתקשר ולתאם פגישה ללא התחייבות לקבלת פרטים נוספים בטלפון: שימי חובב – 054-5557747 ,חגית וייס 052-8336673