מתחילים?
ארבעה צעדים לרכישת נכס בבודפשט:

פגישת הערכה ראשונית

היכרות, הסבר על שוק הנדל"ן בבודפשט, בחינת התקציב ואפשרויות ההשקעה, בניית פרופיל ההשקעה ואפיון סוג הנכסים המתאים לפרופיל.
​​​

איתור הנכסים והכנה לביקור בנכסים

הכנת רשימת נכסים מובחרים רלוונטים ומתאימים במיוחד עבורך מתוך מאגר הנכסים שלנו והצגתם לך.
​​

​בנוסף אלינו – מרכז הקשרים שלנו פועל למענך

לאחר בחירתך בנכס המתאים, הצוות המקומי שלנו בבודפשט ייבצע עבורך את המו"מ הטוב ביותר לקבלת המחיר המיטבי לנכס וכן יתקשר עבורך עם עורך דין מקומי וחברת ניהול מקומיים מומלצים. עורך הדין וחברת הניהול ייבצעו עבורך בדיקה מקדמית של הנכס ויכינו דו"ח לקראת רכישה. קיימות גם אפשרויות מוגבלות למימון הרכישה.​

​רכישה וניהול הנכס

במסגרת ביקור קצר בבודפשט, תוכל להתרשם באופן ישיר מהעיר ומהנכס שבחרת וכן ממרכז הקשרים שלנו, לסיים את תהליך הרכישה ולמנות חברת ניהול מומלצת שתייצג אותך בהמשך הדרך לאורך חיי ההשקעה לצורך קבלת תשואה שוטפת מההשכרה והשבחת הנכס.

השכרת הנכס

בהשכרת הנכסים כדאי לשים לב לכמה דגשים: אם מדובר בדירה להשכרה בבודפשט כדאי מאוד לרהט אותה. איכות וכמות הריהוט קשורה לאיכות הנכס עצמו. אם מדובר בנכס אטרקטיבי באזור מבוקש הריהוט יביא שוכרים איכותיים יותר שרובם יסכימו לשלם יותר עבור השכירות. למשל אם רוצים להשכיר לסטודנטים זרים זה ממש חובה לרהט את הדירה בריהוט מלא עד רמת המזלג, בדרך כלל זאת הציפייה שלהם מבעלי הדירות. כמובן שדירות המיועדות להשכרות קצרות טווח יש חובה בריהוט מלא, וגם יש לקחת בחשבון את הצורך בעשיית צילומים איכותיים ומושכים המיועדים לפרסום. לפיכך בדירות כאלו יש להשתמש באביזרים מושכי עין בצבעים חזקים ויעשו את התמונה מושכת ומעניינת כמו תמונות בולטות על הקיר, כיסוי מיטה או שטיח צבעוני וכדומה. לעומת זאת בדירות המיועדות לשכירות ברמה יותר סטנדרטית המצויים באזורים פחות מבוקשים, בדרך כלל השוכרים יחפשו דירה בשכר דירה נמוך יחסית ולכן יעדיפו שהדירה לא תהיה מרוהטת באופן מלא. בכל מקרה אני ממליץ מאוד שהדירה תכלול ארונות מטבח וכן ארון אחד או מדפים בכל חדר וכן ריהוט בסיסי כמו ספה, שולחן אוכל, מיטות ולפחות כיריים ומקרר למטבח. את הריהוט אפשר לקנות באיקיאה למשל שם המחירים זולים בהרבה מהמחירים המקבילים בישראל וכן ברשתות אחרות וכן ניתן גם לקנות רהיטים יד שניה אבל זה מצריך טיפול אישי ועבודה ולא תמיד משתלם לחפש ריהוט יד שנייה. משקיעים רבים המעוניינים בדירות להשקעה בבודפשט מתלבטים לגבי הצורך במזגן. ובכן, בבניינים ישנים לעתים זה ממש בלתי אפשרי או יקר מאוד להתקין מזגנים. צריך לקחת בחשבון שבמרבית חודשי השנה אין שימוש במזגן שכן השימוש הוא רק לקירור בחודשי הקיץ (בחורף ההונגרי המזגנים אינם מסוגלים לחמם). כמו כן רבים מהדירות הן מוצלות ואינן חשופות לשמש. עם זאת לאור ההתחממות הגלובלית וההתקדמות הטכנולוגית הדרישה למזגן לפחות בחדר המרכזי הולכת וגדלה ואין ספק שהמגמה הזאת תלך ותגדל. הייתי אומר שבדירות באזורי הביקוש בטח כאלו המקבלות אור שמש ישיר כדאי ומומלץ לשקול להתקין מזגן. המזגן הנפוץ ביותר בבודפשט הוא מזגן מפוצל רגיל.